Meetingy v SCRUMe: Sprint Plannig Meeting

Aké by to bolo, keby ste teraz boli na prechádzke v nádhernej slovenskej prírode tam, kde to máte radi? Odrazu vidíte pred sebou diviačicu s malými diviakmi. Kroch, kroch. Pravdepodobne nahodíte taký šprint, že by sa začervenal nejeden Keňan vážiaci 40kg aj s topánkami stavaný na vytrvalostné šprinty. V čase, keď už bežíte smerom od diviaka, určite neanalyzujete, ako by ste tento proces mohli vykonať optimálne, proste len bežíte. Rovnaké je to aj v SCRUMe.

Na tomto meetingu plánujeme najbližší šprint. Dobrý šprint je pripravený šprint. Cieľom každého šprintu je spustiteľný program, resp. webová aplikácia s funkčným URL linkom, ktorá bude niečo vykonávať. Dá sa povedať, že ide o taký menší projekt v väčšom projekte. Na tomto meetingu by sme si mali určiť, ako by mal vypadať spustiteľný program na konci práve plánovaného šprintu.

Výstupom z plánovania je Sprint Backlog. Je to podmnožina zoznamu úloh, ktoré sú definované v Product Backlog. Úlohy si vyberiete tak, aby:

Zrejme sa objavia aj nejaké zmeny v produktovom Backlogu. Tie je dobré si zapisovať, aby sme ich pripravili pre Sprint Refinement Meeting.

Ciele šprintu sú na pleciach Product Ownera. Ten navrhuje ciele šprintu tak, ako aj nakoniec schvaľuje výsledné ciele šprintu. SCRUM Master maximálne môže pripomienkovať návrhy Product Ownera z IT (resp. technických) dôvodov v zmysle – toto je a toto nie je možné uskutočniť.

Ako začať programovať?

Úvod do programovania pre každého bez prechádzajúcich znalostí.

Stiahnite so náš ebook teraz výnimočne zdarma!!!

Čo musíte vedieť o SCRUMe, aby ste vytvorili niekoľkonásobne kvalitnejší produkt za zlomok času? Stiahnite si náš ebook teraz zdarma:

 

Marián Knězek

 

Súvisiace články: