Meetingy v SCRUMe: Zahajovací meeting

Týmto stretnutím začína projekt. Na tomto stretnutí by sa mal vytvoriť tím na čele zo SCRUM Masterom. Možno pre novo zahajovaný projekt bude treba pribrať určitých špecialistov. Firma zákazníka tiež predstaví osobu, ktorá bude mať hlavné slovo – Product Ownera.

Product Owner by mal predstaviť svoje vízie opodstatnené z pohľadu biznisu. Aby sme sa nebavili v abstraktnej rovine, vízia býva text písaný bežným jazykom “obyčajných ľudí”.

Cieľ SCRUM Mastera je transformovať tieto vízie do predbežných (tzv. hrubých) interakcií zákazníka zo systémom. Tým vznikne predbežný backlog, ktorý obsahuje všeobecnejšie User Stories, ktoré ešte bude treba rozmeniť na drobné.

Na zahajovacom meetingu by sa mala stanoviť štandardná dĺžka šprintu, ako aj iné pravidlá, o ktorých v neskorších fázach projektu nebudeme rozmýšľať, lebo od tohto meetingu budú pevne dané.

V praxi býva viac zahajovacích meetingov. Napríklad pri šesťmesačnom projekte, ktorý tvorilo sedem Team Memberov, boli štyri 8 hodinové zahajovacie meetingy. Zvažovali sme, či by nebolo vhodnejšie urobiť len 4 hodinové meetingy vzhľadom na klesajúcu pozornosť. Nakoniec sa nám to lepšie robilo „v jednom vrze“, kde nebolo treba mrhať energiou na realizáciu ďalších schôdzok.

Ako začať programovať?

Úvod do programovania pre každého bez prechádzajúcich znalostí.

Stiahnite so náš ebook teraz výnimočne zdarma!!!

Čo musíte vedieť o SCRUMe, aby ste vytvorili niekoľkonásobne kvalitnejší produkt za zlomok času? Stiahnite si náš ebook teraz zdarma:

 

Marián Knězek

 

Súvisiace články: