Diagram tried (class diagram) je jednoznačne najpoužívanejší diagram v UML. Je statický a má za účel zachytiť údajové položky, ktoré je vhodné uchovávať v navrhovanom informačnom systéme. Tieto položky sa nazývajú vlastnosti a je ich vhodné obaliť o činnosti, ktoré s nimi pracujú – metódy. Trieda je logická skupina vlastností a metód, ktoré vystupujú v systéme celistvo a jednotne. Zvyčajne riešia nejaký podproblém navrhovaného informačného systému.
Diagramy tried by mali vzniknúť ako výsledok diagramov prípadov použitia. V prípadoch použitia aktér interaguje so systémom. Údaje potrebné tejto interakcii zachycujeme práve pomocou diagramom tried. Z prípadov použitia je zároveň aj zrejmý spôsob použitia údajov v informačnom systéme, takže vieme identifikovať základné metódy.
V architektonickom návrhu nie sú dôležité presné špecifikácie tried, len ich hrubé rysy. V praxi môžeme jeden architektonický objekt realizovať viacerými triedami pri implementácií.
Architektonický návrh je treba zrealizovať do podoby konkrétneho návrhu pre danú platformu . Tu by sme už mali vedieť, v akom programovacom jazyku budeme realizovať príslušný projekt (napr. Java/C#/C++) a mali by byť známe všetky detaily implementácie.
Ako na to?
Viac informacií preberáme na kurze:
Kurz UML - Základy jazyka UML v nástroji Enterprise Architect
Marián Knězek